• Cinetmosfera. Projecció 'El retorn: la vida després de l'ISIS'

• Inici: Dilluns, 29 maig 15:00
    Fi: Dilluns, 29 maig 17:00
  • Universitat Pompeu Fabra - Campus del Poblenou - Carrer de Roc Boronat, 138 Barcelona, España Sala En Construcció - Edifici 54. Àrea Tallers
  • Projecció del llargmetratge 'El retorn: la vida després de l'ISIS', pel·lícula documental anglesa-catalana de 2021, dirigida per Alba Sotorra i coproduïda juntament amb Carles Torras i Vesna Cudic. L'obra segueix el recorregut de dones que, després d'abandonar Estat Islàmic, intenten tornar als seus països d'origen.

El proper dilluns, 29 de maig, a les 15.00 h, projectarem "El retorn: la vida després de l'ISIS", l'accés exclusiu d'Alba Sotorra al camp d'al-Roj al nord-est de Síria ens mostra la dura realitat d'un grup de dones atrapades pel seu passat com a membres d'ISIS. Shamima Begum (Regne Unit) i Hoda Muthana (EUA) van marxar dels seus països manipulades per la propaganda terrorista i l'odi en les xarxes socials. Quan han pretès tornar, les autoritats dels seus països d’origen se n’han desentès i només deixen retornar els fills, sense les mares. Quedant atrapades entre el seu passat a ISIS i el penediment.

Una sessió amb dues convidades de l'equip de producció del documental i de la productora AlbaSotorra, i alumni de la Universitat Pompeu Fabra: la Mar Maudell, productora executiva i, la Jana Jubert, qui va dur a terme el desenvolupament i continguts.

Us esperem el pròxim dilluns, de 15.00 h a 17.00 h, a la sala En Construcció de l'Àrea Tallers del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra. Acte obert a tota la comunitat universitària fins a completar l'aforament.