• Plataformes, algoritmes i estat del benestar: seminari amb Anne Kaun (Seminari en línia)

• Inici: Dimecres, 06 setembre 12:00
    Fi: Dimecres, 06 setembre 14:00
  • Campus del Poblenou, Carrer de Roc Boronat, Barcelona, España (Seminari en línia)
  • Des del grup de recerca Medium i el projecte de recerca ReDigIm us convidem al seminari "Digital matchmaking: the role of incubators and matching platforms for the digital welfare state" impartit per Anne Kaun, investigadora i professora de la Universitat de Södertörn (Suècia).

Segueix el seminari en línia per Zoom

En el context de la digitalització que inclou la IA i les aplicacions automatitzades de presa de decisions, el sector públic col·labora i depèn cada cop més d'agents comercials, incloses les empreses emergents. Les empreses emergents i les institucions del sector públic sovint es reuneixen a través d'incubadors i plataformes d'aparellament que organitzen i coordinen col·laboracions. Aquest tipus de matchmaking digital inclou tallers de pitching, exposicions tecnològiques i coaching per a empreses emergents sobre com atendre el sector públic. L'objectiu autodeclarat és trobar solucions digitals als reptes d'un sector públic en declivi. La presentació mapeja l'escena del matchmaking a Suècia i ofereix una primera visió general de les lògiques específiques de com s'organitzen i s'apliquen les associacions públic-privades per a la digitalització i l'automatització. Empíricament, la presentació es basa en un ampli mapatge de projectes d'automatització i digitalització dels municipis suecs i en un estudi de cas d'una plataforma digital de matchmaking que inclou entrevistes i anàlisi de documents. La presentació conclou exposant les implicacions polítiques i econòmiques del matchmaking digital, inclosa la lògica de la governança experimental.

Bio. Anne Kaun és professora d'Estudis de Mitjans i Comunicació a la Universitat de Södertörn Suècia. Publica àmpliament sobre qüestions de justícia social en relació amb les tecnologies digitals, inclosos els sistemes  algorísmics de presa de decisions al sector públic en tots els dominis. Ha estat assessora experta en qüestions de desigualtat i intel·ligència artificial per a think tanks europeus, el govern suec i diverses agències públiques sueques. En el seu treball, promou la investigació comparada entre els dominis del benestar i entre els règims nacionals de benestar per entendre millor el paper de la tecnologia per al desenvolupament humà.