• Inauguració de l'exposició “Provisori” de Pep Duran

• Inici: Dijous, 23 maig 18:00
    Fi: Dijous, 18 juliol 22:00
  • Campus del Poblenou, Carrer de Roc Boronat, Barcelona, Espanya
  • Jordi Balló, director del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, i Matilde Obradors, responsable de cultura del Departament de Comunicació, es complauen a convidar-vos a l'exposició Provisori de Pep Duran a la Galeria Àrea Tallers del campus del Poblenou (Roc Boronat, 138. Barcelona).

El proper 23 de maig, s’inaugura Provisori de Pep Duran a la Galeria Àrea de Tallers de la Universitat Pompeu Fabra, una instal·lació realitzada en el marc de col·laboració de la Fundació Vila Casas amb la universitat.

A les 18.00 h, es durà a terme una acció, amb inici a Can Framis, que recorrerà els setanta-set passos exactes que separen el museu del campus de la UPF per celebrar, d’una banda, la cloenda de l’exposició Papers d’ombra de Pep Duran a Can Framis, i per l’altra, la inauguració de Provisori a la Pompeu.

Aquesta intervenció serà conduïda per Pep Duran i el poeta Biel Mesquida, els quals seran els encarregats de traslladar alguns objectes i apilaments de roba fins a l’Àrea Tallers de la universitat, objectes que complementaran la intervenció “Provisori”.

Pep Duran concep aquesta acció com un epíleg que es torna pròleg en referència a Cambra, l’última sala de “Papers d’ombra”. Cambra acull els decorats que pertanyien a l’antic teatre d’El Molino i estava pensada com un epíleg de l’exposició. Ara, però, amb la inauguració de Provisori, es converteix en proemi del que passarà a la Universitat Pompeu Fabra.

PROVISORI

Barrejar allò biogràfic i allò anònim.
    Record(s) i memòria.
    Aposematisme i cripsi.
    Laberint de presències i de paraules amagades.
    Cinema mut, teatre d’ombres.

Si l’escenografia té la capacitat de transformar l’espai(s) i una instal·lació no és una obra tancada, la intervenció Provisori a la Galeria Àrea Tallers de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) vol incidir i insistir en aquestes premisses; com a detonant, allò biogràfic: la meva obra Pare i mare (Esotro) conviu amb ‘burres’ plenes de roba en colors monocroms. A algunes d'aquestes peces de vestuari trobem frases relacionades amb el món de l'art impreses en trosso de paper subjectats amb agulles de cap. Aquesta mena de penja-robes –utilitzades habitualment per emmagatzemar vestuari de cinema i teatre– fan aquí de murs/mampara, obligant a qui hi transita a modificar d’alguna manera el seu recorregut habitual i entenent la nova disposició de l’espai com un refugi, un habitacle temporal, un espai provisori.

Provisori s'ha realitzat en el marc de col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra i la Fundació Vila Casas.

© Pep Duran: Pare i mare (Esotro) , 1999-2008. Abric, gavardina, barret i diversos objectes de ferro i plom. Col·lecció de l’artista.
    Fotografia: FotoGasull