• Oscar Camps, darrer convidat del curs als Vermuts del Diari de Barcelona

• Inici: Dijous, 23 maig 10:00
    Fi: Dijous, 23 maig 11:00
  • Sala Nau - 1a planta edifici 51. La Nau - Campus del Poblenou - UPF - Carrer de Roc Boronat, 138, Barcelona, Espanya
  • El director de l'ONG Open Arms, Oscar Camps, és el convidat de la darrera edició dels Vermuts del Diari de Barcelona d'aquest curs, que es farà el pròxim dijous 23 de maig. Camps visitarà el campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i se sotmetrà a les preguntes dels periodistes del Diari de Barcelona i dels estudiants de l'assignatura de Taller Integrat del grau en Periodisme.

La roda de premsa tindrà lloc a les 10.00h a la sala 'La Nau' del campus del Poblenou de la UPF, i és oberta tant al públic com als mitjans de comunicació. Segueix-la en directe a través d'aquest enllaç (Streaming Sala Nau).

La visita arriba en plena guerra a Gaza, un conflicte al qual Open Arms no n'ha estat aliè. Al març una missió de l'ONG badalonina va salpar des del port de Xipre per distribuir 200 tones de menjar a la Franja, juntament amb l'ONG World Central Kitchen (WCK). Una tasca que es va veure interrompuda sobtadament després que l'exèrcit d'Israel assassinés 7 treballadors humanitaris de WCK que viatjaven en un comboi degudament identificat.

D'altra banda, l'organització que dirigeix Camps opera des del 2016 al Mediterrani central per rescatar migrants que travessen aquesta perillosa ruta marítima a la recerca d'una vida millor. Els seus vaixells han salvat més de 69.000 persones d'una mort segura.

Vermuts del DdB
    Aquest és el setè esdeveniment del cicle Vermuts del Diari de Barcelona i agafa el relleu de l'anterior convidada, la directora de l'acadèmia d'OT, Noemí Galera. Els Vermuts són un cicle de trobades periodístiques organitzades periòdicament pel Diari de Barcelona al campus del Poblenou de la UPF, on s'ubica la Facultat de Comunicació.

A banda dels dos esmentats, també hi han participat el president Pere Aragonès; l’aleshores alcaldessa Ada Colau, el també ex-alcalde Xavier Trias; els enviats especials de TV3 i Catalunya Ràdio a la guerra d’Ucraïna Lluís Caelles i Cèlia Cernadas; i l’advocada Carla Vall i la periodista del diari Ara Núria Juanico, arran dels casos d’abusos masclistes destapats l’any passat.

Als Vermuts del DdB, els periodistes del DdB fan una entrevista col·lectiva, en directe i oberta al públic a una personalitat destacada del panorama polític, social, esportiu o cultural del país. A la roda de premsa del pròxim dijous s’hi convida a assistir els mitjans de comunicació, per bé que no tindran torn de pregunta, ja que serà pels estudiants de Periodisme i els periodistes del DdB.